مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:19621 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

چرا ما مسلمانان دروغگو و حيله گر هستيم و راه جلوگيري از اين فساد از نظر اجتماعي چيست ؟
در اين پرسش چند موضع دقيق نهفته است :
1 . يكي از علتهاي ايجاد اين پرسش ، تصور ناصحيحي است كه از اخلاق غربيان داده شده و آن اينكه آدمها دروغ نمي گويندو . . . در حالي كه حقيقت اين نيست ، نظام حاكم بر آن جامعه و نظارتهاي الكترونيكي در خيابانها ، فروشگاهها و محل كار ، اخلاق امانت دارانه را تحميل مي كند . و هيچكس نمي تواند به راحتي خطا كند ، چنانكه اگر كس در خيابانها از چراغ قرمز رد شده و يا تخلفي ديگر انجام دهد ، با چشمهاي الكترونيكي ضبط شده و خلافكار تنبيه مي شود .
اين اخلاق زيربناي صحيحي ندارد و از ارزش اخلاقي كه با اراده و تصميم و انتخاب شخص متحقق مي شود ، برخوردار نيست . دليل روشن آن اين است كه زماني كه برق به مدت دو ساعت در نيويورك مي رود ، بدترين دزديها و تجاوزها انجام مي شود . البته هيچ گاه منظور ما انگار رفتارهاي خوب آنان نيست .
2 . در ضمن آنكه به بدي بسياري از رفتارهاي خود اعتراف داريم ، بايد توجه داشته باشيم كه فرهنگ اسلامي عقايد و زيربناي متين و محكمي را به مسلمان ارائه مي دهد ، كه براساس آن زيباترين جلوه هاي راستي و صداقت شكل مي گيرد . اما شيطان كه دشمن قسم خورده انسان مؤمن است ، براي تخريب عقيده ها اقدام مي كند . وقتي نتوانست ريشه عقايد را بخشكاند به سراغ اعمال مي رود . در حالي كه فرد بي اعتقاد در حزب شيطان است و دليلي براي وسوسه او نيست . اين حقيقت را زماني به خوبي در مي يابيم كه تصميم بر اصلاح خويش مي گيريم . در اين زمان هجوم شيطان و وسوسه هاي گسترده تر مي گردند .
3 . اگر براي اصلاح رفتار انسان از روش مكتبي كمك نگيريم و كنترل و نظارتهايي مثل امر به معروف و نهي از منكر ترك بشود ، چنين فجايع اخلاقي گسترده تر مي شود ، در حالي كه اگر در جوامع غربي اين ساختار دفاعي وجود ندارد ، كنترل و نظارت الكترونيكي و قانوني را اعمال مي كند .
4 . فراموش نكنيم در همين جامعه اي كه از آن شاكي هستيم ، بسياري ملكات اخلاقي هست كه قابل ستايش است . و از فسادهاي گسترده پنهان و پيداي غرب نيز نبايد غافل شد .
5 . راه نجات همانا گسترش و تقويت ايمان و نظارت هاي مكتبي و قانوني مي باشد ، كه به قاطعيت محتاج است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.